Inför Once Upons lanseringskampanj av en ny funktion kontaktades jag under hösten 2022 för att skapa bilder ihop med Lina Öberg (Art director) och Nicola Hood (copywriter och idéformgivare).
Vi hade under projektledning av Sofa Emthén inledande möten varefter Lina och Nicola tog fram tre koncept. Planering vidtog där vi behövde lösa olika sorters frågetecken som att hitta lokal, byggmaterial, tapeter, möbler, inredningsdetaljer, toalett, modeller, kläder, rekvisita, växter och massor av tårtor! Vi gjorde mesta möjliga av en liten budget, något som sporrar mig till kreativa lösningar.
På det nya året 2023 skulle alla bitar falla på plats med ett körschema där vi skulle fota tre onsdagar på rad i tre olika miljöer. Stort tack till min pappa som assisterat när det krisat, till alla som generöst lånat ut saker till oss och ett rungande tack till modellerna Tuuli Heinonen, Frida Johansson och Malin Vispe. Tack Lina och Nicola för att jag fick vara med på ert äventyr!
Under vecka 22 (start 22 maj 2023) har så kampanjen gått live i Once upons kanaler och i Stockholms tunnelbana. Scrolla nedåt för att se BTS och klipp från fotosession.
Klicka för att öppna i större fönster:
Nedan är en bakom-scenen-video av Once Upons Daniel Eriksson där vi ger en insyn i arbetet just innan den sista fotosessionen.
Kampanjen blev omskriven i Resumé:
Exempel från tunnelbana, foto från Clear Channel (Klicka för att öppna i större fönster):
Exempel från app och hemsida: